kunstenaars
Georg Kuettinger publicatiedatum: 14-2-2024
In zijn meest recente fotoserie die Georg Küttinger (München 1972) Interferenties noemt, speelt hij met de waarneming van de beschouwer. Welke rol speelt het verschijnsel interferentie bij die waarneming? Küttinger trekt daarbij de vergelijking met twee of meer elektromagnetische golven die in elkaar grijpen. Zo'n golf heeft een bepaalde amplitude, die sterk kan verschillen. De serie Interferenties bestaat uit diverse fotografische composities waarvoor meerdere panelen van giethars gemonteerd zijn. Op deze transparante panelen zijn met de hand reliëfafdrukken aangebracht. Die afdrukken corresponderen met de fotografische achtergrond en reageren daarop. In hun vorm en structuur herken je de fotografische motieven grotendeels door hun overlappingen, alhoewel er ook verschuivingen optreden.
www.georgkuettinger.de
lees meer
| |
Thomas Meijerman publicatiedatum: 24-12-2020
Thomas Meijerman (NL, 1995) tracht in zijn foto’s en video’s grip te krijgen op de natuur. In zijn werk laat hij reconstructies en eigen vertalingen van de natuur zien, waaruit naast schoonheid ook een zeker dreiging valt waar te nemen. Door hem aangepaste of geconstrueerde landschappen zet Meijerman naast natuurlijke landschappen om zijn fantasie te kunnen realiseren en zo te onderzoeken wat werkelijkheid is. Zijn werk blijkt een onderzoeksproces naar de schoonheid en de relaties tussen verschillende organismes binnen de natuur. Een natuur die door klimatologische omstandigheden sterk aan het veranderen is.
lees meer
| |
Jannis Geronymakis publicatiedatum: 5-4-2016
De fotografie van Jannis Geronymakis kan gezien worden als een observerende studie van een landschap of streek waarbij tijd, ruimte en de mens centraal staan. Tijdens het reizen laat hij zich leiden door de geografie van het gebied, zijn nieuwsgierigheid en intuïtie. Zijn intieme, analoog gefotografeerde beelden noemt hij zelf 'visuele poëzie'.
lees meer
| |
Caroline Kampfraath publicatiedatum: 9-12-2014
In haar figuratieve werk legt Caroline kampfraath dagene bloot wat ieder mens van binnen aan ballast met zich meedraagt, en wat soms in de uiterlijke wereld manifest wordt. Het gebruik van dagelijkse voorwerpen in haar werk brengt de verwachtingen, frustraties en desillusies alleen maar dichterbij.
In 2017 nam Caroline deel aan de tentoonstelling Personal Structures tijdens de Biennale van Venetie. Haar installatie 'The Trees Weep upon Us, We’ll be Fossils by Then' was te zien tijdens de Biennale in het Palazzo Mora. Het werk gaat over onze vreemde verhouding tot en omgang met de natuur.
lees meer
| |
|